Contribuabil vs. ANAF

Contribuabil vs. ANAF

Contribuabil vs. ANAF 150 150 Social Accounting

 

Din ciclul pățanii, nervi, „n-ai cu cine domnule….”

Am drum azi la Anaf S…, să înregistrez punctul de lucru,  intocmesc dosarul: declarația 061, certificat inregistrare, certificat constatator, contract de închiriere, declarație că nu am salariați,  delegație, copie CI, verific dosarul, e ok,  fac exces de zel și pe toate copiile pun stampila conform cu originalul, așa îmi venii,   dacă am de ce să nu folosesc. Pentru că, cu o zi înainte,  mă săturasem se scriu conform cu originalul pe documente depuse la ONRC, și decizia achiziționării stampilei  „conform cu originalul” consider că îmi va fii de folos.
Revin la problema mea…Ajung la registratură, domna foarte drăguță de fel, studiază dosarul și…
– nu pot să înregistrez, nu aveți hotărârea.
– Ce hotărâre, revoltată și mă fac că nu știu la ce se referă….
– Hotărârea prin care se decide deschiderea punctului de lucru…
– :O :O , pentru ce vă trebuie, mai bine zis unde scrie asta.
– nu știu, nu pot înregistra fără hotărâre, vorbiti cu șefa..imi dă indicații unde să ajung…..
Intru în cameră, mai multe doamne, mă îndrept către una și întreb despre cu totul altceva, aveam și altele de rezolvat, surprinzător se rezolvă mai repede decât mă asteptam și întreb de problema mea nerezolvată….
– da, trebuie hotărâre.
–  dar doamnă, unde scrie asta
–  vorbiți cu colega mea ea se ocupă de declarația 061…..
Mă intorc la registratură să obțin un număr de înregistrare pentru problema mea rezolvată și revin la doamne, apoi la doamna cu D061. Îi reamintesc de problemă…se face că a uitat..intervine alta….dă-i legea unde scrie că trebuie hotărârea…nu știe și se adresează colegei, ………..art.85 din codul de procedura fiscală. Îi mulțumesc și mă îndrept către camera de unde se achiziționează RUC, domnul drăguț, chiar foarte, de am simțit nevoia să mă plâng, descarc…….
– da doamnă, aveți dreptate dar avem și noi niște ordine, care nu sunt făcute de noi ci de șefi. Puteți să vă adresați șefului de administrație trebuie să știe și punctul dvs., de vedere..aveți dreptul că doar nu ați omorât pe nimeni. Îmi fac curaj, de ce nu, aveam telefonul descarcat, nu puteam vizualiza art.85 și voiam să plec cu treburile rezolvate.
Mă întâmpină secretara, o acritură, de zici că am intrat la ea acasa neinvitată, dar totuși mă sfătuiește să ma adresez la asistență contribuabil.
Acolo surprinzător doamna îmi dă dreptate, acea hotărâre trebuie doar la ONRC.
– bun, cum fac să știe doamna de la registratură.
Amabilă, dă un telefon și…..
– ………. amenda…da amenda…da ai dreptate trebuie hotărârea…
–  trebuie hotărârea, termenul de 30 zile se calculează de la data hotărârii..:O :O :O. Încep din nou cu argumente….răspuns
– La cum sunteți revoltată sigur există o problemă…..
Uimită, îi transmit că actele de la registru cometului sunt de 3 zile și nu au cum să depășască acele 30 de zile.
Hotărâtă să-i dovedesc că am dreptate, noroc de mașină, pornesc, bag telefonul la încărcat, citesc articolul, binențeles copy paste din codul de procedură fiscală de anul trecut, nicio referire la hotărâre…sun administratorul sa trimită pe mail-lul dnei inspectoare hotărârea (a fost drăguță să dea mail-ul și să printeze) asta o raritate in administrație, ceea ce ar trebui sa fie o normalitate, opresc masina, urc la administratie, urc la dna.inspectoare, printează, mă duc la registratură și POC…..nu scrie conform cu originalul……

CONCLUZIE: termenul de declarare a punctului de lucru este de 30 zile de la data hotărârii……ce veți face dacă procedura la ONRC întârzie…..!!!!!
Am avut un caz asemănător la S…, cei de acolo calculau 30 zile de la data contractului….aici chiar m-am suparat si am făcut memoriu…..binențeles cu final fericit, dar la S… nu am mai avut răbdarea și la o adica, hotărârea se poate…….:)